این افراد مراقب باشند؛ مالیات جدید در راه است؟
- اقتصاد

این افراد مواظب باشند؛ مالیات تازه در راه است؟_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

وی درمورد احکام برنامه هفتم درمورد مالیات و افزایش درآمد‌های مالیاتی از طریق کنترل معافیت‌ها اظهار داشت: او گفت و گو مهم برای کنترل فرار‌های مالیاتی هوشمندی سامانه‌ها از جمله سامانه مودیان و سامانه پایانه‌های فروشگاهی است و در واقع هوشمندی سامانه مهم‌ترین ابزار‌های کنترلی محسوب می‌شود.

نگاهداری در ادامه گفت: هر چه با سامانه محوری و هوشمندسازی شفافیت اقتصادی را بالا ببریم می‌توان به همان اندازه جلوی فرار مالیاتی را بگیریم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس او گفت: با هوشمندسازی و سامانه محوری می‌توان مودیان تازه شناسایی کرد و از این طریق هم درآمد‌های مالیاتی افزایش اشکار می‌کند.

نگاهداری درمورد نگرانی‌ها در خصوص افزایش پایه‌های مالیاتی در برنامه هفتم اصرار کرد: جهت‌گیری‌ها برای افزایش پایه‌های مالیاتی و تعیین پایه‌های تازه به سمت مودیان‌های بزرگ است و پایه‌های مالیاتی تازه ارتباطی با مودیان خرد و متوسط ندارد و در قانون پایانه‌های فروشگاهی منافع مودیان خرد و متوسط دیده شده و معافیت‌هایی برای این مودیان در نظر گرفته شده است.

وی این چنین درمورد افت معافیت‌های مالیاتی در برنامه هفتم او گفت: معافیت‌های پراکنده و بدون علتدر برخی از موارد، یکی از مشکلات نظام مالیاتی سرزمین است و تمرکز برنامه هفتم بر این است که معافیت‌های مالیاتی بدون علترا حذف کنیم.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *