این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیری نشویم
- سلامتی

این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیری نشویم_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

هم‌این چنین رژیم غذایی سالم قوت ترمیم صدمه‌های پوستی را دارد و می‌تواند تا سال‌ها ظاهر شما را جوان و شاداب نگه دارد.

این مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا با افزایش سن، از درون و بیرون جوان و سالم بمانید:

۱) خانوده توت‌ها

مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، مؤثرترین راه برای به تعویق انداختن علائم پیری است. به این علت که بدن در فرآیند اکسیداسیون، مولکول‌هایی به نام «رادیکال‌های آزاد» را تشکیل می‌کند که می‌توانند به سلول‌های شما صدمه برسانند و در بالا بردن خطر بیماری‌های مزمن نقش داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها به طور مستقیم با این رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و صدمه احتمالی را به حداقل می‌رسانند.

در بین مواد غذایی، توت‌ها حاوی بیشترین سطح آنتی اکسیدان می باشند و سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی همانند آنتوسیانین و ویتامین C می باشند که با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن مبارزه می‌کنند. صدمه استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد نیز می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد، به این علت خوردن مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان، همانند توت سفید، توت فرنگی، شاه‌توت و … به محافظت از پوست در برابر پیری زودرس و بهبود سلامت کلی آن پشتیبانی می‌کند.

۲) ماهی‌های چرب

این ماهی‌ها سرشار از چربی‌های سالم همانند اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند. امگا ۳ می‌تواند به نگه داری سلامت قلب، مغز و افت خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از افزایش سن پشتیبانی کند. علاوه بر این، مواد غذایی غنی از امگا ۳ همانند ماهی‌های چرب می‌توانند به نگه داری جوانی پوست پشتیبانی کنند.

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ همانند EPA و DHA است و این چربی‌های الزامی با نگه داری غشای سلولی و افت التهاب، به سلامت پوست پشتیبانی می‌کنند و با افزایش خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست، ظاهری جوان و شاداب برایتان به ارمغان می‌آورند.

۳) سبزیجات

سبزی‌های برگ‌دار همانند اسفناج، کاهو و کلم‌پیچ حاوی ویتامین‌های A، C و K و مواد معدنی همانند آهن و کلسیم می باشند. این مواد مغذی می‌توانند سلامت پوست را تحکیم کنند، به تشکیل کلاژن پشتیبانی کنند و در برابر صدمه‌های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت کنند.

علاوه بر سلامت پوست، ویتامین K هم‌این چنین با افت خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از افزایش سن مرتبط است و ویتامین C به پیشگیری از اُفت کارکرد شناختی مرتبط با افزایش سن پشتیبانی می‌کند.

۴) سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ترکیبی به نام بتاکاروتن است که مزایا بسیاری برای سلامتی دارد. بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و با ترقی سلامت پوست و افت ظاهر چین و چروک مرتبط است. فراتر از آن، بتاکاروتن می‌تواند به پیشگیری از انواع گوناگون بیماری‌های مزمن پشتیبانی کند.

۵) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیب خاصی به نام لیکوپن با خواص آنتی‌اکسیدانی است. این ماده از پوست در برابر صدمه‌های نور خورشید محافظت می‌کند و علائم پیری را افت می‌دهد و ظاهر شاداب و حس جوانی را در شما پدید می‌آورد. هم‌این چنین رژیم غذایی غنی از لیکوپن می‌تواند به افت خطر بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت رگ‌های خونی پشتیبانی کند و از لحاظ بیولوژیکی، بدن شما را جوان نگه دارد.

۶) شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئیدها است که این ترکیبات به طرق گوناگون برای بدن سودمند می باشند. فلاونوئیدها جریان خون را افزایش خواهند داد و از پوست در برابر صدمه اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند. فلاونوئیدها به تنظیم سختی خون، سلامت شریان‌ها و مسائل مرتبط با عروق همانند بیماری‌های قلبی عروقی پشتیبانی می‌کنند. سلامت داخلی بدن در نگه داری ظاهری جوان و شاداب نقش بسزایی دارد.

۷) ماست

سلامت روده و میکروبیوم متنوع آن، به داشتن پوست سالم‌تر پشتیبانی می‌کند. مواد غذایی غنی از پروبیوتیک همانند ماست، سلامت روده را فراهم می‌کنند و علتجذب آسان مواد مغذی خواهد شد. ماست هم‌این چنین پروتئین الزامی برای نگه داری سلامت ماهیچه‌ها و پوست را فراهم می‌کند و در عین حال از طریق محتوای کلسیم و ویتامین D به تحکیم استخوان‌ها پشتیبانی می‌کند.

۸) چای سبز

چای سبز حاوی پلی‌فنول‌هایی با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. این ترکیبات به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و محافظت در برابر اثرات زیان اور اشعه ماوراء بنفش پشتیبانی می‌کنند و علائم پیری پوست را افت خواهند داد. چای سبز نه تنها می‌تواند به نگه داری ظاهری جوان‌تر پشتیبانی کند، بلکه تحقیقات مشخص می کند که پلی فنول مهم آن (EGCG)، روال پیری را کندتر می‌کند و علتافزایش طول عمر می‌شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *