170962748
- سلامتی

۸ قدم کلیدی اقتصادی در اغاز زندگی زوج‌های جوان_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

رفاه زندگی در پیری منوط به برنامه ریزی اقتصادی در دوران اغاز زندگی و جوانی است؛ کارشناسان اعتقاد دارند علت مهم تشکیل این مشکلات تدبیر نکردن درست اقتصاد خانواده است اما به راستی چه قدم هایی برای اغاز یک زندگی ملزوم است.

تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج نقش مهمی در رفاه سال‌های آتی دارد. زوج‌های جوان این زمان را دارند با تصمیمی که در رابطه مسایل مالی در سال‌های اول ازدواج می‌گیرند، سالیان سال از رفاه مالی منفعت‌مند شوند.

مسایل مالی، وجه مشترک زوج‌ها در همه سال‌ها خواهد می بود به این علت ملزوم است هریک از طرفین از همان ابتدا با یکدیگر صادق بوده، در رابطه مسائل مالی همفکری نموده و متحد عمل کنند. برای رسیدن به هدفی مشترک، آینده‌ای روشن و پرهیز از جر و او گفت و گو‌های مالی که در برخی خانواده‌ها دیده می‌شود، موارد زیر را مراعات کنید.

۱ – برای زندگی مشترک خود مقصد گذاری کنید

اصولا هزینه‌کرد منبع های مالی بدون داشتن برنامه و به تبع آن استراتژی، روز به روز دستیابی شما به یک زندگی آرام در حوزه اقتصاد را به تعویق می اندازد. 

قدم اول رسیدن به یک آینده روشن مالی، ترسیم آن و نوشتن اهداف اقتصادی است. مقصد گذاری اقتصادی به معنی نوشتن رویاهای اقتصادی نیست بلکه تعیین قدم های گوناگون برای رسیدن به اهداف مشابه با امکانات حاضر و در دسترس است.  

۲- استراتژی رسیدن به اهداف خود را تعیین کنید

احتمالا قدم اول در این حوزه علاوه بر شناخت دقیق زمان ها و محیط اطراف، مشورت با افراد موفق و متخصصین این حوزه است.

در تعداد بسیاری از اوقات علت ناکامی ما در اهداف اقتصادی آشنا نبودن ما با مسیری است که باید برای رسیدن به مقصد طی کنیم. مشاوران نقش مهمی در ترسیم این مسیر می توانند ایفا کنند.

۳- بین نیازهای الزامی و غیر الزامی خانواده خود تفکیک کنید

مشابه با جوانی و روحیه نشاط و تفریح امکان پذیر زوج های جوان در برنامه زندگی خود تفکیکی بین مخارج الزامی و غیر الزامی نداشته باشند.

بی توجهی به این نوشته رفته رفته مخارج الزامی و غیر الزامی شما را ادغام می کند و سبد بعد انداز و اندوخته گذاری شما را کوچک می کند.

یقیناً تفکیک آنها الزاما به معنی عدم منفعت گیری کالاهای غیرضرور نیست بلکه مقصد مهم از این عمل، تنظیم مصرف کالاها مشابه با مقصد گذاری اقتصادی – مالی زندگی است.

۴- در مسائل مالی شفاف باشید

زیاد از زوج‌های جوان به علت صادق نبودن فرد روبه رو، در رابطه مسایل مالی دچار مشکل خواهد شد. برخی زمان‌ها یکی از طرفین بدهی‌ها یا مخارج خود را از فرد دیگر نهان می‌کند. 

خرج کردن پا به پای دیگران، اکثرا تبدیل بدهی شده یا حداقل آن است که زوجین نمی توانند بعد‌انداز کنند. درآمد و هزینه باید بر پایه نیاز زوج‌ها باشد نه بر حسب عادات دیگران.

این نهان‌کاری، عرصه‌ساز مشکلات برای فرد روبه رو بوده، او نمی‌تواند مخارج یا مقدار اندوخته را به طور صحیح برآورد و از نظر مالی برنامه‌ریزی کند.

۵- حساب درآمد و مخارج را به طور مکتوب داشته باشید 

زوج‌های جوان باید حساب درآمد خود را داشته باشند و با برنامه‌ریزی، بیشتر از آن خرج نکنند. برنامه‌ریزی شامل بعد‌انداز مقداری از پول و اندوخته‌گذاری برای دوران بازنشستگی است.

حساب و کتاب به هر کدام از آن‌ها مطمعن می‌دهد که با دقت به مقدار درآمد، مخارج و روش زندگی و با دقت به موقعیت مالی جاری در سطح یکسانی می باشند.

این علتمی‌شود هر طرف مشکلات مالی فرد دیگر را پذیرفته و در رابطه درآمد و مخارج به توافق برسند.

نوشتن در کاغذ یا منفعت گیری از نرم افزارهای حسابدار شخصی یکی از متداول ترین راه هایی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد و دورنمای خوبی از هزینه های احتمالی شما در آینده به شما می دهد.

۶- تلاش کنید خود را با دیگران قیاس نکنید

تعداد بسیاری از زوج‌های جوان نمی توانند بعد‌انداز کنند و بیشتر از حد هزینه می‌کنند. خرج کردن پا به پای دیگران، اکثرا تبدیل بدهی شده یا حداقل آن است که زوجین نمی توانند بعد‌انداز کنند. درآمد و هزینه باید بر پایه نیاز زوج‌ها باشد نه بر حسب عادات دیگران.

۷- با دید طویل مدت اندوخته‌گذاری کنید 

صرف بعد انداز و نگهداری پول در شرایط جاری اقتصادی -که تورم قیمت پول را افت می دهد –  کمترین کار اندوخته گذاری آن جهت نگه داری قیمت پول است.

اندوخته گذاری در بورس، اغاز یک کسب وکار خانگی، قراردادن پول در صندوق های اندوخته‌گذاری، عضویت در تعاونی و … کمترین کارهایی است که می تواند جلوی افت  قیمت اندوخته شما را بگیرد.

۸- برای بالا بردن سواد مالی خانواده خود برنامه داشته باشید

 عمده مشکل جاری اقتصادی مردم، کم بودن سواد اقتصادی آنهاست. برای این که بتوانید هوشمندانه اقتصاد خانواده خود را جلو ببرید حتما برای آموزش سواد اقتصادی خود برنامه داشته باشید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع