توصیه به «شمارش گوسفند» هنگام بی خوابی از کجا می آید؟
- تکنولوژی

پیشنهاد به «شمارش گوسفند» زمان بی خوابی از کجا می آید؟_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

برای عده‌ای از ما نیز امکان پذیر این سوال پیش آمده باشد که چرا این چنین پیشنهاد‌ای نقل می‌شود و یا ریشه آن به کجا بر می‌گردد؟ به گفتن مثال چرا به جای گوسفند پیشنهاد به شمارش دیگر حیوانات همانند اسب، گاو و خرگوش صورت نمی‌گیرد؟

حرف های می‌شود ریشه این پیشنهاد به چوپان‌های قرون وسطی بر می‌گردد که برای چند هفته متوالی با انسان‌های دیگر تماسی نداشتند. آنها شب‌ها برای به خواب رفتن دست به شمارش گوسفند‌ها می‌زدند تا خوابشان ببرد. با این حال صحت این روایت تائید نشده است.

در عین حال به قاطعیت می‌توان او گفت که این ایده زیاد قدیمی است چون در کتابی از داستان‌های مختصر که از قرن سیزدهم میلادی به جای مانده به آن اشاره شده است. 

بازدید‌های دانشمندان مشخص می کند که تخیل و تلاش برای پرت کردن حواس می‌تواند به مقابله با بی‌خوابی پشتیبانی کند. شمارش گوسفند را هم می‌توان نوعی تخیل و تلاش برای حواس پرت کردن دانست. با این حال پژوهشی علمی در رابطه تاثییر مستقیم آن بر مقابله با بی‌خوابی انجام نشده است. 

دانشمندان به افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند پیشنهاد می‌کنند که راه حلهای گوناگون ریلکسیشن و رسیدن به اسایش را امتحان کنند. فکر کردن به آنچه فرد را خوشحال می‌کند و بابت آن خرسند است نیز به رسیدن به اسایش و مقابله با بی‌خوابی پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از راه‌های مقابله با بی‌خوابی تعلق زمان مشخصی پیش از خواب به بازدید مشکلات و مسائل روزمره و اشکار کردن راه‌حل برای آنها است. 

از نظر دیگر به افرادی که مدتی طویل در تختخواب از بی‌خوابی رنج می‌برند پیشنهاد می‌شود تا مدتی از تختخواب خود خارج شوند به کار فرد دیگر مشغول شوند و سپس مجدد به تختخواب خود بازگردند. این کار به مغز پشتیبانی می‌کند تا محیط رختخواب و حالت افقی را با خواب و اسایش مرتبط بداند تا به این ترتیب از بی‌خوابی جلوگیری شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *