حذف وعده سحری، یکی از عوامل اضافه وزن
- سلامتی

حذف وعده سحری، یکی از عوامل اضافه وزن_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

یکی از اشتباهات رایج افراد در ماه رمضان، حذف وعده سحری است. حذف این وعده نه تنها جهت لاغری نمی‌شود، بلکه تبدیل اضافه وزن و چاقی می‌شود.

محمدحسن انتظاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص اهمیت آگاهی افراد از قولهای غذایی در ماه مبارک رمضان، در او مباحثه با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اشتباهات افراد در ماه رمضان حذف وعده سحری است. این کار نه تنها جهت لاغری نمی‌شود، بلکه تبدیل اضافه وزن و چاقی می‌شود. با دقت به این که در این ماه نزدیک به ۱۵ ساعت روزه‌دار هستیم، سحری نخوردن علتمی‌شود بدن ما بر فرم صرفه‌جویی قرار بگیرد و در این حالت فقط شدت سوخت و ساز بدن پایین می‌آید و فرد بی‌حال و کم توان می‌شود.

او همین طور گفت: با عجله حجم بسیاری از غذا را تناول نکنیم و با دقت به این که خوراکی‌هایی همانند حلوا و زولبیا و بامیه ترکیبی از چربی و شیرینی و چاق‌کننده می باشند، در مصرف آن‌ها دقت کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، با اصرار بر اهمیت وعده سحری، او گفت: افراد در زمان سحر زیاد تر از حبوبات منفعت گیری کنند و مصرف غذاهای گوشتی را افت دهند. بهتر است غذاهای گوشتی را در وعده افطار مصرف کنند. سحری باید به طوری باشد که افراد روزه‌دار برای مصرف کردن پروتئین و کربوهیدرات‌ها برنامه‌ریزی انجام بدهند تا علاوه بر تامین انرژی، این مواد به آرامی جذب بدن شود. آرام جذب‌ شدن مواد غذایی در بدن علتدوام‌ آوردن و کمتر گرسنه شدن افراد شود.

انتظاری با اشاره به این که باید زیاد تر از میوه و سبزیجات منفعت گیری شود، او گفت: چای پررنگ، غذاهای سرخ شده، تند و شور علتتشنه شدن می‌شود.  

وی این چنین  مصرف غذاهایی همانند عدس پلو با سالاد در سحر را پیشنهاد کرد و او گفت، این غذا علاوه بر جذب آرام در بدن، علتمی‌شود که مغز دیگر در معرض افتانرژی قرار نگیرد و علتپایین آمدن سوخت و ساز بدن نیز نمی‌شود.  

بهتر است تا جایی که مقدور است سپس از افطار میوه و سبزیجاتی همانند، گوجه فرنگی، کاهو و کدو برای جبران افتآب بدن مصرف کرد، چرا که افتآب در بدن علتبی‌حالی و به همراه آن اضافه وزن و چاقی می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با گفتن این که در زمان سحر باید مواد غذایی که قند، پروتئین و آب آن به آرامی در بدن جذب می‌شود را مصرف کرد، یادآور شد: ترجیحا برای قولهای سحر و افطار سبزیجاتی همانند، لوبیا سبز، نخود سبز، کدو آب‌پز مصرف کنید. آجیل‌ها برای سحر گزینه مناسبی نیستند، این گونه مواد به اندازه گوشت، چرب می باشند و این چرب بودن علتدرگیر شدن سیستم گوارشی و دفع آب بدن می‌شود.  

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *