هوش مصنوعی، ضربان قلب مرگ بار را تشخیص می دهد
- تکنولوژی

هوش مصنوعی، ضربان قلب مرگ بار را تشخیص می دهد_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

به نقل از زی بیزینس، در آزمایش دانشگاه لستر، یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی در ۸۰ درصد موارد به درستی ضربان قلب کشنده را شناسایی کرد.

آریتمی بطنی، یک اختلال در ضربان قلب است که از حفره‌های پایینی (بطن‌ها) نشات می‌گیرد. در این شرایط، قلب آن قدر سریع می‌تپد که سختی خون افت می‌یابد و در صورت عدم درمان سریع می‌تواند به شدت به از دست دادن هوشیاری و مرگ ناگهانی منجر شود.

این دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی، نتایج الکتروکاردیوگرام هولتر چندین بزرگسال را بازدید کرد که در طول زندگی عادی روزانه آنها در خانه گرفته شده می بود. شرکت‌کنندگان، افراد بالغ بودند که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲، روش الکتروکاردیوگرام هولتر را به گفتن بخشی از مراقبت‌های درمانی دریافت کردند. نتایج برای این بیماران اشکار می بود و ۱۵۹ نفر به ‌طور میانگین ۱.۶ سال بعد از آزمایش، آریتمی‌های کشنده بطنی را توانایی کردند.

این دستگاه هوش مصنوعی موسوم به «VA-ResNet-50» برای بازدید ضربان قلب بیماران منفعت گیری شد تا بازدید کند که آیا قلب آنها ضربان‌های کشنده را نشان می دهد یا خیر.

پروفسور «آندره نگ»(Andre Ng) از پژوهشگران این پروژه او گفت: دستورالعمل‌های بالینی جاری که به ما پشتیبانی می‌کنند تا تصمیم بگیریم کدام بیماران زیاد تر در معرض خطر ابتلا به آریتمی بطنی می باشند و چه افرادی از درمان نجات‌قسمت با «دفیبریلاتور کاردیوورتر قابل کاشت»(ICD) زیاد تر سود می‌برند، دقت کافی ندارند. آنها امکان پذیر به ابراز یک اختلال قابل دقت منجر ‌شوند و تعداد مرگ و میر ناشی از این حالت را افزایش دهند.

نگ در ادامه گفت: ما فهمید شدیم که این دستگاه هوش مصنوعی در قیاس با دستورالعمل‌های پزشکی جاری، کارکرد مساعد دارد و به درستی پیش‌بینی می‌کند که قلب کدام بیمار در چهار مورد از هر پنج مورد به آریتمی بطنی دچار می‌شود.

او گفت: هنگامی دستگاه می‌او گفت که یک شخص در معرض خطر است، خطر اتفاقات کشنده سه برابر زیاد تر از بزرگسالان عادی می بود. یافته‌های این پژوهش نشان خواهند داد که منفعت گیری کردن از هوش مصنوعی برای مشاهده نوار قلب بیماران پشتیبانی می‌کند تا خطر ابتلا به آریتمی بطنی را تعیین کنیم، درمان مناسب را نظر دهیم و در نهایت جان افراد را نجات دهیم.

این پژوهش در مجله «European Heart Journal» به چاپ رسید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *