علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟
- سلامتی

علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

همان گونه که می‌دانیم امروزه اکثر خانه‌ها به‌صورت آپارتمانی بوده و شرایط کافی برای نگهداری از هر گلی را ندارند. به همین علت باید از گیاهانی که مقاوم‌تر و مناسب برای این فضا‌ها می باشند منفعت گیری کرد. در این نوشته از دلتامگ تصمیم داریم به بازدید علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی بپردازیم.

علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی

قبل از هر چیز شما باید از شرایط نگهداری گیاه خود اطلاعات کافی به‌دست آورید اما شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی می‌تواند چند علت کلی داشته باشد که در ادامه، آن‌ها را گفتن می کنیم.

شل شدن برگ گیاه اپارتمانی به علت آبیاری کم گیاه

همان گونه که می دانیم آب از ریشه گیاهان به تکه‌های دیگر منتقل می‌شود و اگر مقدار آبی که به گیاه خود می‌دهید کافی نباشد امکان پذیر این انتقال به‌صورت کامل انجام نشود و آب به تکه انتهایی یعنی برگ‌ها نرسد. به همین علت برگ گیاهان به مرور زمان بی‌حال خواهد شد.

آبیاری بیشتر از اندازه گیاه

آبیاری بیش‌ از حد به گیاهان علتبسته شدن منافذ خاک می‌شود و اکسیژن کافی به ریشه گیاه نرسیده و صدمه می‌بیند. در این‌صورت قسمت‌های گوناگون گیاه نیز به‌درستی تغذیه نمی‌شوند. در نتیجه برگ گیاهان شادابی خود را از دست داده و شل و بی‌حال خواهد شد.

 

وجود آفت و بیماری علت شل شدن برگ گیاه آپارتمانی

آفت‌ها یکی از عواملی می باشند که ابتدا جلوی رشد گیاه را می‌گیرند و سپس زیاد سریع آن را از بین می‌برند. آفت‌ها مانع رسیدن آب و اکسیژن به برگ‌ گیاهان خواهد شد. در نتیجه برگ‌ها شل و بی‌حالت خواهد شد.

 

 

 

شل شدن برگ گیاهان به علت نور نامناسب

یکی دیگر از دلایل شل شدن برگ گیاهان نبوده است نور کافی یا زیاد بودن آن است. اگر گیاه به‌طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرد آب برگ‌های آن تبخیر شده و به مرور زمان برگ‌ها بی‌حال و زرد خواهد شد.

کوددهی نامناسب به گیاه آپارتمانی

منفعت گیری بیشتر از حد از کودهای شیمیایی علتسمی شدن ریشه گیاه می‌شود و به مرور زمان آن را ضعیف کرده و علتنابودی آن خواهد شد. با ضعیف شدن ریشه، گیاه تغذیه کافی را دریافت نمی‌کند. در نتیجه برگ‌ها کاملا بی‌حال و شل خواهد شد.

تاثییر رطوبت ناکافی در شل شدن برگ گیاهان

برخی ازگل‌ها نسبت به دیگر گیاهان به رطوبت بیشتری احتیاج دارند و اگر شما آن‌ها را نزدیک وسایل گرمایشی قرار دهید ناظر شل شدن برگ آن‌ها خواهید می بود. چون مکان‌های زیاد گرم رطوبت زیاد کمتری نیز دارند. در این اوقات شما باید جای گیاهان را تحول دهید و مکان مناسب‌تری را برای آن انتخاب کنید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع