اگر دیر به خواب می روید از این اختلالات رنج می برید
- سلامتی

اگر دیر به خواب می روید از این اختلالات رنج می برید_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

ماینر می‌گوید که اگر فردی به طور متوسط کمتر از هفت ساعت می‌خوابد، به گمان زیاد خواب کافی ندارد.

بر پایه نتایج آزمایش‌های تازه، احتمالا یکی از مفیدترین راهکارها برای مقابله با بی‌خوابی، مقداری ورزش منظم باشد.

به حرف های «ترینا ال. کوئلار»، رئیس تحقیق و گسترش و معاون زیست‌شناسی شرکت بیوتکنولوژی تالی هلت (Tally Health) فقط هفت ساعت چشم‌ بسته بودن کافی نیست و کیفیت خواب هم به اندازه کمیت آن مهم است.

به حرف های او، هفت ساعت خواب هم اگر با استراحت کامل همراه نباشد، کافی نیست. هم کیفیت و هم کمیت خواب به طور قابل‌توجهی بر سلامتی تاثییر می‌گذارد و خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، سختی خون بالا، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد و با برخی موارد مرگ‌ومیر هم در ربط است.

به گزارش ایندیپندنت، برخی کارشناسان از تاثییر کم‌خوابی بر افزایش وزن هم خبر خواهند داد. به حرف های متخصصان، کم‌خوابی علتمی‌شود هورمون‌های سیری در بدن افت یابد و به جستوجو آن هورمون‌هایی مرتبط‌ حس با گرسنگی را افزایش می‌دهد. افتخواب این چنین با سختی خون بالا و کنترل ضعیف‌تر قند خون نیز مرتبط است.

آیا دیروقت خوابیدن مشکل‌ساز است؟

به گمان زیاد بله؛ اما این زیاد تر به کیفیت آن خواب دیروقت بستگی دارد. به حرف های کوئلار، اگر دیر به خواب‌ رفتن مانع خواب کافی شود، دلواپس‌کننده است اما اگر خواب باکیفیت در زمان زمان پیشنهاد‌شده تامین شود، جای نگرانی نیست.

او می‌گوید: زمان زمان خواب، کیفیت خواب و پایبند بودن به یک برنامه منظم برای خواب مهم‌تر از ساعت خوابیدن است. به عبارت دیگر، بیدار ماندن تا نیمه‌شب یا حتی دیرتر مادامی که حداقل هفت‌ ساعت بخوابید، کم نخوابید یا دچار اختلال خواب نشوید،‌ لزوما مشکلی تشکیل نمی‌کند.

ماینر در این‌ باره به چرخه شبانه‌روزی بدن اشاره می‌کند. به حرف های او، این ساعت داخلی بدن است که زمان بیداری و خواب‌آلودگی را تنظیم می‌کند. اگر هنگامی که ‌خسته‌ یا آماده خوابیم برای بیدار ماندن‌ به منظور انجام دادن کاری یا فعالیت اجتماعی‌ به خودمان سختی بیاوریم، به گمان زیاد خود را در معرض پیامدهای ناخوشایند آن بر سلامتی قرار خواهیم داد.

ریتم شبانه‌روزی همه همانند هم نیست. برخی‌ها سحرخیزند و شب‌ها هم سریعتر می‌خوابند اما برخی دیرتر به رختخواب می‌روال. به این علت خواب به مقدار پیشنهاد‌شده و کیفیت آن است که زیاد اهمیت دارد.

چند ماده غذایی برای بهبود کیفیت خواب

– میوه‌های سودمند برای استراحت طویل

«سل هنوی»، متخصص تغذیه یورک‌تست توضیح می‌دهد غذاهای گیاهی از مواد مغذی کلیدی و ملاتونین (هورمون خواب‌آور) که چرخه خواب و بیداری بدن ما را کنترل می‌کند، سرشارند. این مواد برای خواب مفیدند چون الگوی خواب را تنظیم می‌کنند و کیفیت و کمیت آن را بهبود می‌بخشند.

تلاش کنید این مواد غذایی خاص را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا خواب خوبی داشته باشید: گیلاس، آناناس، کیوی و موز، به‌ اختصاصی خوب است موز را به رژیم غذایی خود بیفزایید تا خوابتان را بهبود بخشد. موز سرشار از ویتامین ب ۶، پتاسیم و منیزیم است که به آرام کردن عضلات تحت سختی زیاد پشتیبانی می‌کند.

– تحکیم خواب با خوردن برنج و ماهی قزل‌آلا

غذاهای دریایی و غلات از امگا ۳ که می‌تواند به افت اضطراب پشتیبانی کند، سرشارند. این خوراکی‌ها نه‌ تنها پشتیبانی می‌کند به‌ محض سر گذاشتن بر بالش راحت‌تر بخوابید بلکه می‌تواند کارکرد و تمرکز را در طول روز نیز بهبود بخشد.

چه زمان قبل از خواب غذا بخوریم؟

به حرف های هنوی، تشکیل محیط و مقدمات مناسب برای داشتن خواب خوب به‌ اندازه انتخاب رژیم غذایی سالم، مهم است. خوردن شام درست قبل از خواب به‌ اختصاصی اگر در گرسنه‌ترین حالت باشید امکان پذیر فکر خوبی بنظر برسد اما در نظر داشته باشید که فرآیند هضم غذا به‌ طور متوسط سه ساعت طول می‌کشد و باید این زمان سپری شود تا بدن فرد بتواند حس اسایش کند و برای خوابیدن آماده شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع