خطری که اجتماعی شدن کودکان را تهدید می‌کند
- سلامتی

خطری که اجتماعی شدن کودکان را تهدید می‌کند_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

دانشمندان در مقاله ای که در مجله انجمن اطفال آمریکا انتشار شد، انها گفتند که در طول وقتی که کودکان در روبه رو تبلت یا کنترل پنل می گذرانند، کمتر با بزرگسالان ربط برقرار می کنند، کلمات کمتری از والدین خود دریافت می کنند و کمتر به مکالمات گوش می دهند. که یک عنصر الزامی برای تشکیل توانایی های زبانی آنهاست.این فرآیندی است که می تواند به تعویق بیفتد.

اطلاعات آنلاین در خبری نوشت:محققان می گویند که چندین مطالعه نشان داده است که برای پیشرفت زبانی و رشد اجتماعی-عاطفی کودک زیاد مهم است که در خانه با آنها سخن بگویید شود و با آنها تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل‌های تازه صادر شده در سال ۲۰۱۹ خبرداد که کودکان زیر پنج سال باید زمان کمتری را صرف تماشای صفحه‌نمایش دستگاه‌های الکترونیکی کنند، خواب کافی داشته باشند و زمان بیشتری را به بازی‌های فعال بگذرانند تا به روشی سالم رشد کنند.

با این حال، تعداد بسیاری از این مطالعات بر تأثیر سپری کردن زمان طویل والدین در روبه رو صفحه نمایش دستگاه های الکترونیکی و نه بر تأثیر سپری کردن زمان طویل کودک در روبه رو آنها متمرکز می بود.

برای این مطالعه، تیم دانشگاه آدلاید در استرالیا داده‌های ۲۲۰ خانواده را که هر شش ماه از ژانویه ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۲۱ با منفعت گیری از فناوری تشخیص گفتار ثبت‌نام می‌شدند، بازدید کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند که هر افزایش در زمان صرف شده در روبه رو صفحه نمایش دستگاه های الکترونیکی به معنی افت مکالمات بین والدین و کودکان است، به این معنی که کودک کلمات کمتری از بزرگسالان در خانه می شنید، کلمات کمتری سخن بگویید می کرد و به طور دوره ای کمتر در مکالمات شرکت می کرد.

بیشترین تأثیر زمان سپری شده در روبه رو صفحه نمایش دستگاه های الکترونیکی در سن ۳۶ ماهگی مشاهده شد.

حتی در بین خانواده‌هایی که به پیشنهاد‌های سازمان بهداشت جهانی در رابطه مقدار وقتی که می‌توان در روبه رو نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی سپری کرد، که برای کودکان سه‌ساله بیشتر از یک ساعت در روز نیست، پایبند می باشند، امکان پذیر کودکان نزدیک به ۴۰۰ کلمه در روز از بزرگسالان در یادگیری از دست بدهند.

محققان انها گفتند که کودکان سه ساله شرکت‌کننده در این مطالعه روزانه نزدیک به ۱۷۲ دقیقه را در روبه رو صفحه‌نمایش دستگاه‌های الکترونیکی سپری می‌کردند، به این معنی که یادگیری نزدیک به ۱۰۰۰ کلمه را که بزرگسالان به آنها می‌فرستادند از دست دادند.

اما این مطالعه نگفت که آیا کودکانی که ساعت‌های طویل را جلوی صفحه‌نمایش دستگاه‌های الکترونیکی می‌گذرانند، دایره لغات کمتر و توانایی‌های زبانی ضعیف‌تری دارند یا خیر.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع