جلوگیری از عفونت ادراری مکرر با یک واکسن خوراکی
- تکنولوژی

جلوگیری از عفونت ادراری مکرر با یک واکسن خوراکی_دانش دوست

[ad_1]
به گزارش دانش دوست

عفونت ادراری با درد و سوزش همراه است. علائم دیگر آن همانند تکرر ادرار و حس نیاز دائم به سرویس بهداشتی است.

به گزارش نیواطلس، عفونت‌های ادراری عود کننده که سه مورد یا زیاد تر در ۱۲ ماه رخ خواهند داد در ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد مبتلا رخ خواهند داد. زنان زیاد تر از مردان تحت تاثییر قرار می‌گیرند و ۸۰ تا ۸۵ درصد از این نوع عفونت‌ها توسط باکتری اشریشیا کلی تشکیل می‌شود. کلبسیلا پنومونیه(Klebsiella pneumoniae)، پروتئوس ولگاریس(Proteus vulgaris) و انتروکوکوس فکالیس (Enterococcus faecalis) از دیگر باکتری‌های علتاین بیماری می باشند. به همین علت، آنتی بیوتیک‌ها زیاد تر اولین درمان پیشنهادی به حساب می‌آیند. اما با افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی، نیاز مبرمی به یافتن یک جانشین موثر وجود دارد.

اینجاست که یک واکسن تازه به نام MV۱۴۰ برای درمان عفونت‌های ادراری عودکننده در زنان و مردان داخل عمل می‌شود. این واکسن که با نام Uromune فروخته می‌شود، از نسخه‌های غیرفعال چهار باکتری ذکر شده در بالا ساخته شده و سیستم ایمنی را برای تشکیل محافظت طویل‌زمان در برابر عفونت‌های ادراری تحریک می‌کند. و از همه بهتر، تزریقی نیست. این واکسن یک اسپری با طعم آناناس است که باید هر روز به زمان سه ماه زیر زبان اسپری شود. مطالعه‌ای که به تازگی توسط پزشکان بیمارستان رویال برکشایر بریتانیا انجام شده مشخص می کند که این واکسن می‌تواند تا ۹ سال موثر باشد.

باب یانگ(Bob Yang) که سرپرستی این تحقیق را بر مسئولیت داشت، می‌گوید: پیش از تزریق واکسن، همه شرکت‌کنندگان ما از عفونت‌های ادراری مکرر رنج می‌بردند و برای تعداد بسیاری از زنان، درمان این بیماری می‌تواند دشوار باشد. ۹ سال بعد از دریافت این واکسن تازه، نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان بدون عفونت باقی ماندند. به طور کلی، این واکسن در دراز زمان ایمن است و شرکت کنندگان ما گزارش دادند که عفونت کمتری داشته‌اند که شدت کمتری نیز داشته است. تعداد بسیاری از افرادی که دچار عفونت ادراری شدند به ما انها گفتند که نوشیدن آب زیاد برای درمان آن کافی بوده است.

در مطالعه‌ای که اولین کارآزمایی منفعت گیری از Uromune را برای درمان زنان مبتلا به عفونت ادراری مکرر جستوجو کرد و نتایج آن انتشار شد، از ۷۵ زنی که درمان را کامل کردند، ۷۸ درصد در دوره پیگیری ۱۲ ماهه، عفونت ادراری بعدی نداشتند. اکنون با گذشت ۹ سال، در یک مطالعه تازه شامل ۷۲ زن و ۱۷ مرد، اثربخشی طویل زمان درمان بازدید شد.

چهل و هشت شرکت کننده یعنی ۵۴ درصد از شرکت کنندگان در طول دوره پیگیری ۹ ساله کاملا عاری از عفونت ادراری باقی ماندند. میانگین وقتی که شرکت کنندگان بدون عفونت ادراری باقی ماندند ۵۶.۷ ماه برای زنان و ۴۴.۳ ماه برای مردان می بود که به ترتیب بیشتر از ۴.۵ سال و بیشتر از ۳.۵ سال است. نزدیک به ۴۰ درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که یک یا دو سال بعد از درمان اولیه دوزهای واکسن را تکرار کرده‌اند.

یانگ می‌گوید: این یک واکسن زیاد آسان برای تجویز است و می‌تواند توسط پزشکان عمومی به گفتن یک دوره سه ماهه منفعت گیری شود. تعداد بسیاری از شرکت کنندگان به ما انها گفتند که داشتن واکسن کیفیت زندگی آنها را بازیابی کرده است. در حالی که ما تا این مدت به بازدید تأثیر این واکسن در گروه‌های گوناگون بیماران نپرداخته‌ایم، این داده‌ها مشخص می کند که اگر این واکسن به طور گسترده اراعه شود، می‌تواند برای پیشگیری از عفونت ادراری منقلب کننده باشد و نیاز به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی را افت دهد.

این یافته‌ها در سی و نهمین کنگره سالانه اتحادیه اروپا اورولوژی(EAU) در پاریس در اغاز ماه آوریل اراعه شد. محققان انتظار دارند که نتایج کامل این مطالعه تا آخر سال در یک مجله معتبر انتشار شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

[ad_2]

منبع